feber..

..vaknade i natt av att håret hade klibbat fast i nacken. det va varmt. greps av panik. slängde av mig täcket. min nakna hud blottades av nattens mörker. jag va helt ensam. reste mig upp. kännde hur hjärnan inte riktigt följde med mina huvudrörelsen. känndes som om någon lagt mig i en mixer och tryckt på "ON"-knappen. kroppen värkte oh håret ville inte lossna från nacken.. kikar snabbt efter en hårtoffs, finner en runt min handled, river upp håret i en knut. phu!.gnuggar händerna mot mitt ansikte, skräck! måste upp och hämta vatten och ett piller. ett litet vitt piller med srora magiska krafter - ipren! tack för den. vattnet glider lätt ner i min hals, sveper hela glaset med kallt vatten, lite snabbare än vad jag egentligen hinner med. det blir kallt i magen. tassar tillbaka till sängen, inser att klockan bara är 03. skönt, många mörkertimmar kvar. somnar snabbt om. vaknar av att telefonen ringer, 09.08. oh vilken röst! jag känner mig ännu varmare i kroppen. inte nog med att jag har feber. hihi!. nu är klockan lite över 13.00 och jag har druckit lite juice, innanmätet i kroppen hänger fortfarande inte riktigt med...
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0