TANDLÄKARSKRÄCK...

...DET ÄR JOBBIGT!!


Att ha den fullkommliga skräcken över tandläkaren.. jag kan inte ens förstå varför. hur som helst.. va redan stressad över det igår. eller från början hade jag t.om förträngt skiten då jag tydligen inte alls vill gå dit. men sen ett tag tillbaka har dom en sånn här fiffig grej att dom skickar ut sms kvällen innan om, "glöm inte att du har tid hos oss imorgon[...]" oh fan.. hjärtat började redan slå hårdare och snabbare då. som känslan av att någon jagar mig. det är hemskt. hur som helst efter många tusen varv snurrade i sängen så ringde klockan i morse och det va dags att ta sig upp.. stressad och gråten i halsen så cyklade jag iväg till stan för att gå i den där spiral trappan upp till tandläkaren. slår mig ner i deras brokiga soffor. inväntar att bli hämtat av en tandsköterska.. tankarna om flykt hinner swicha igenom i mitt huvud, springer jag nu får ag betala 250:- i uteblivet besök. ja det kanske är värt det.. eller? fan där kom hon.. -JENNIE? ja fan..det är ju jag... men ändå så tittade jag mig omkring..kunde ju vart så att någon annan hette jennie. eller.. eh nej! fan. med ett falskt påklistrat leende så gick jag iaf emot henne.. in i rummet där de skulle ske..
väl sittandes i stolen så börjar vi med bedövnings salva.. det går ju bra.. en liten tår.. men det går bra.. dom får påminna mig om att andas... sen kommer bedövnings sprutan..jag blundar..spänner hela kroppen. sköterskan lägger sen ena hand på min mage och säger.. -ANDAAAS ANDAAAAAS. ja va fan.. det är svårt..jag har nämligen precis glömt bort hur man gör. tydligen. öh! bedövningen är lagd.. och den har fårr ligga i ett par minuter. jag är nu bedövad.! så kommer den där förbannade borren.. drrrrt. i samma sekund kommer en miljard tårar, panik andning då jag återigen glömt bort hur man andas för att få luft! helt galet.. dom får avbryta..lugna mig. ge mig vatten. nu har jag fått stesolid som jag ska ta ikväll..samt imorgon bitti innan vi ska göra ett nytt försök till att borra lite. jag ska då även ha med mig min hands-free för att kunna lyssa på lite musik. jahapp. ja men lycka till då jennie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0