LÖRDAG. [..om igår]


MAMMA&PAPPA, JOCKE&MIA VILLE HA SKJUTS TILL "SWEET"´S SOM SKULLE HA EN SPELNING I NÄVEKVARNS FOLKPARK IGÅR 2009-07-10. KLART MAN STÄLLER UPP.

jag åkte dit som en ovetande tjej om vuxenvärldens alkohol intag, om deras kärlek till musik från 70-talet. detta va då mest 60-70 talister där. samt en hel del rocker's, sjysta bilar och en skvätt i min ålder. det va en trevlig blandning på folk. man kunde se i de vuxnas ögon hur det verkligen glittrade om dom...fest utan sina barn. ingen som kunde se dom. innanför vakter och grindar kunde inget hindra dom. trevligt tyckte dom flesta..jag som då va nykter tycke att det va sådär med deras vi-gör-vad-vi-vill-så-detså-feelingen. men det gick över. 23.00 gick Sweet´s ut på scenen. blev ett jävla drag..folk skrek, dansade, klappade i takt. tändare va upp i luften.. dom blev som galna. jag mest va faccinerad och stod o tittade. men gillade ändå det som strömmade ut ur högtalarna. det va ett jävla drag.

runt omkring spelningen så kunde man köpa lotter, äta en korv, skjut-tävling med luftgevär, samt snurra på tombola. allt såg ut att vara uppställt för antikrundan. det måste ha varit K-märkt. helt galet.
efter det ändå rätt korta spelningen (1timma) så tog dansbandet "Casanovas" över. det va riktigt bra. öste gärnet. alla sprang då in på det dansgolvet..min mamma ryckte med mig. ja va fan, klart man kan dansa lite. så tröjan åktye va och jag började svänga runt lite blev uppbjuden till en bugg bla.. intressant. men va gör man inte. det va skoj.

det kom fram en lite yngre kille, min ålder, full, han ville visa mig vattnet..eh nej tack. försökta förklara att jag va nykter och va där med min mamma bla.. jag försöker presentera dom för att slippa detta själv..

jag: detta är min mamma..
killen: jaha, trevligt..
mamma: jag är inte hennes mamma...
jag: eh jo det är du..
killen: elakt att säga att det är din mamma om det inte är det...
jag: men hon är ju det...

mamma minglar iväg i någon slags tjusig dans, killen gör det samma åt ett annat håll. kvar står jag som en nykter jävla idiot! det va lite skoj..men va är grejen. hon är ju min mamma..

pappa jämnförde även spelningen med måns zelmerlöv.
citat pappa "alltså, den där måns zelmerlöv skulle aldrig kunna ställa sig på en lten scen som denn och ta publiken med sånn storm som dom gjorde ikväll. och framförallt inte om 30 år..."

pappa va nöjd med sin jämnförelse och bra va väl det...

färden hemmåt gick vid 2-tiden..då hade jag fyra berusade vuxna människor i bilen.

SKOJ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0