TISDAG

dagen är, lördag, jag och mr. mattias tog oss en sväng till coop. skulle köpa oss något gott.  minns att det va någe drickbart. hade nämligen varit och slängt massor av soppor som vi skrapat ihop i mattias nya lägenhet., så vi va törstiga efter att tryckt in all papp o plast i rätt hål i det där förbannat små hålen i återvinnings stations conteinern...vad är grejen med de??, eh jo grejen är att det är så små hål att inte små barn ska hoppa in. men allvarligt talat. först ska dom komma upp., o jag lovar det är rätt högt.  iaf min axelhöjd.. hallå vilken liten unge är så lång. ingen. och sen om föräldrarna inte kan hålla koll på sina barn., trist. men det är det som kallas ansvar!!! klarar man inte av att säga till sina barn att det är vidrigt och äckligt o uppenbarligen farligt att krypa in i en sådan container, så va fan är felet??

     åter till coop. vi hittar dricka., och jag får för mig att köpa en NOBLESSE kartong. för det första så har kartongen ändrat form. inte lång-fyrkantig längre. utan i en fyrkant. jaha., vem bestämde det? dom ska ju ligga fyra högar i rad ju..inte två o två.. sen så har dom gjort någe nytt snajsigt återförslutningsbart sätt att stänga kartongen.. en noblesse kartong ska inte gå att stänga! det är ju det som är charmen. den ska ju stå lite öppen, så den lixom drar till sig an "ätare". det är ju det som är själva grejen.. man ska kunna trycka ihop det där locket o ändå ska det öppnas.. hehe..! varför köper du annars noblesse.. slutade med att vi åt massor istället, jag glömde kartongen hos mattias, oh nu lär det inte finnas en enda kvar.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0