TISDAG.



crapillicrap!!
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
idag ringde en person till telenors kundservice. för att denne person (kan kalla denne person för Algot) ville beställa mobilt bredband. inga konstigheter. eller!?
jodå, självklart det är ju telenor vi snackar om. Algot ringer och en telefonist i anra ändan svarar...hej hej osv. när Algot säger att hon vill beställa mobilt bredband, så hänvisar telefonist människan till hemsidan., enklare så påstås det. ah för hennekasnke. men för stackrs Algot som inte har internet då? ja då säger telefonisten "men du har säker en kompis som har det." Alhot säger att hon vill fixa detta nu.. inte sen. då hänvisar telefonisten till den lokala telen butiken. Algot svarar att det är ju tur att just i hennes stad finnsdet ju faktiskt en butik. hurra. samtalet avsutas...

MEN... mina funderingar..tänk!

om ett, personen har ju faktiskt inte internet, det är ju anledningen till samtalet. två, hur kan man hänvisa till att kunden ska gå till en kompis. hon kanske inte har några vänner, finns faktiskt dom som inte har det. kanske är det så att Algot faktiskt lever för internet, oh bloggning. vad vet vi.. tre, kanske är dte så att Algot ringer för att underlätta för sig själv. Algot kanske är rörelsehindrad och inte kan ta sig ut ur sitt hem utan att kontakta, färdtjänst, hemtjänst, samt ett par till bara för att få hjälp att ta sig ur sängen, klä på sig, pifa lite. ta sig ut ur lägenheten, låsa. ned för trappen. in i färdtjänst bilen..ut ur bilen. hoppa upp i någon slags rullstol som hon inte kan köra enam., utan behöver hjälp. in i butiken... som i detta fall, då har trappor för att komma upp, eller en ramp som går uppåt. hur ska en rörelsehindrad bänniska komma upp där. samt att butiken är så liten att det lär ju knappast gå att raca runt där inne för att kika på alla möljigheter...!, sen är det ju dags att ta sig hem.. samma visa igen. kom igen, tänk efter. kanske fanns det en anledning till varför Algot ringde direkt till kundservice!!! kunde inte bara telefonisten erkännt att hon inte kunde., att hon inte visste hur man gjorde. nä istället löser vi situationen genom att hänvisa till någon annan... stå för att du inte kan istället! va fan!!


slutsattsen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0