TORSDAG.

OOOH SMARTA KIDS KOMMENTERAR.

idag hade jag ted's bil till jobbet..
när vi (jag+barnen) hade ute-tid så va dom borta vid "fortet" som ligger alldelles intill personal parkeringen...
ett barn stannade upp... pekade på ted's bil och sa, "cool"..de andra barnen gick också fram till bilen och sa vad dom tyckte om bilen...

"rymdbil" "ball" "batmanbil" "vacker" "som en leksak" "knasig" "vill känna" "filur som åker "
"roliga pilen" "sånn har jag i min tidning" "vill ha"

ett litet fnitter, och mummel beblandade sig med barnen..
ja det sades mycket intressanta saker..

...när vi sedan gick in så gick ett par barn in i lekrummet, även kallat dockrum, de klädde på sig lite olika outfits. det bildades en familj, en pappa, en mamma, ett barn, och en hund. de lekte och höll på, och som "pedagig" (så fint som det skall heta) satte jag mig och bara tittade, fanns där, iaktog.. rätt va det är säger pappan, "älsklig, vad ska vi ha till mat..,och när blir det klart. våra gäster kommer om 20min..!?", mamman svarar, "jag tänkte mig kött och 'mossamoij'.." va det är vet vi inte men säkerligen någe gott. pappan tittar då på mamman och säger, "bra, ordna med det du så sätter jag mig och vilar lite så länge, har haft en svår dag!" aaah intressant.. vad svarar mamma på detta nu då.. hon svarar heller inte.. .hon suckar och tar fram kastrullen.. samtidigt som deras barn nu börjar skrika.. pappan sitter kvar., mamma klappar barnet, och säger åt hunden att leka med sitt barn... mmm intressant. jag satt där och bara tittade.. tycker att det kändes lite hemskt.. snacka om att ha rollen.. snacka om att genus perspektivet är som det är. varför är det så..precis när jag satt där och tänkte så kom en liten kille inspringandes, som en varm vind.. han slängde på sig en klänning..snabbt gick det, alla andra stod som förstenade... den varma vinden slet även tag i en vagn.. sen sa han glatt. "hej, får jag vara med..!?". barnen kom ööverens om att han fick vara gästen som  skulle bli bjuden på kött och 'mossamoij'
smaklig målltid barn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0